N11 Permatang Pasir : DAP Didahulukan, Exco Cina Diutamakan.Republic Of Penang

Aug 20, 2009
Kerajaan Khalifah Guan Eng begitu "adil dan saksama", kita sudah jelas dengan keadaan yang berlaku sebelum ini betapa suara orang melayu tidak kedengaran didalam kerajaan negeri. Ada 10 jawatan exco tetapi hanya 2 daripadanya exco melayu.

Pas hanyalah ibarat anak dara tua atau nama pendek Andalusia (anak dara lewat usia) yang tidak laku dan langsung tidak dipandang oleh LGE. Kenapa?

Sedangkan mereka kononya mahukan kerajaan negeri ala khalifa umar tetapi langsung tidak berlaku adil terhadap suara dan wakil dari kerusi melayu.

Ada 10 kerusi exco kesemuanya di wakili oleh calon berbangsa cina dan hanya 2 orang exco melayu.Apasalahnya jika sebelum ini ditambah satu lagi jawatan kerusi exco diberikan kepada wakil PAS.

Lim Guan Eng tidak akan sama sekali memberi peluang kepada wakil PAS yang berjenama islam untuk menjadi exco malah beliau sanggup memberikan kepada melayu haprak PKR untuk memegang exco yang lebih mudah dikenali sama rata,sama rasa,belakang depan sama saja.

Tetapi sanggupkah DAP mengorbankan kerusi cina untuk diberikan tambahan kepada melayu.Jauh sekali tidak. Kalau nak di isi siapa yang nak dibuang? Kerusi cina atau 2 exco melayu?

Welcome to Republic Of Penang

0 comments:

Post a Comment