May 24, 2009
Penyakit baru dikenalpasti : 'Post-pride Syndrome (PPS)'

Kita diserang
sekali lagi, kali ini oleh wabak yang sudah lama membiak-biak di negara kita.Ia dipercayai telah lama wujud iaitu sejak dari zaman nenek moyang kita lagi. Walaupun dahulu penyakit ini hanya menyerang golongan atasan seperti pemerintah dan pentadbir, kini ia lebih agresif sehingga menular kepada rakyat jelata. Apa yang misteri, penyakit ini hanya dikesan dan berjangkit pada orang-orang Islam sahaja.

Apa itu PPS?

'Post' bermaksud selepas dan 'pride' bermaksud kemegahan. PPS merupakan satu penyakit berjangkit yang muncul selepas penghidapnya mengalamai emosi megah dalam jangkamasa yang lama. PPS menyerang dalam senyap, ia bermula daripada pandangan mata dan seterusnya merebak ke hati (sanubari). Kondisi paling optimum bagi penyebaran PPS ialah ketika pesakit berada dalam tahap megah yang paling maksima dan berada keadaan selesa dalam jangkamasa yang lama. Secara perlahan ia akan menyerang saraf dan menyakibatkan emosi tidak stabil dan seterusnya otak menjadi beku. Pesakit dinasihatkan agar tidak membuat sebarang keputusan besar sehingga benar-benar sembuh. Kajian kes terdahulu mendapati bahawa penyakit ini dibawa oleh golongan pendatang dari Barat. Ia menjangkiti golongan di-Raja Melayu selepas menerima hadiah seperti kereta dan payung buatan antarabangsa daripada tangan mereka.

Sebelum dijangkiti, Raja-raja
(Ampun Tuanku) berada dalam keadaan amat selesa. Tanah air indah dan permai. Tiada yang berani bangkit menentang Sultan, kepala mereka malah bakal dipancung kalau didapati menderhaka. Begitu berkuasa.

"Bertakhta, berkuasa, berdaulat. Tiada tentangan-tentangan nyata. Negara teratur dan rakyat gembira.

Sultan duduk-duduk mendengar dendangan para dayangnya.
Para pemerintah duduk-duduk bermain lidah sesama mereka.
Para guru duduk-duduk berpujangga kisah ya
ng lama-lama.
Para pejuang juga duduk-duduk, dah lama tak kilatkan senjata dan sepatunya. Tanpa sedar.....

Eh, di tanah Melayu? Pokok Pinang tumbang dan kapaknya milik Tuan-ku, lalu dihadiahkan kepada beruk putih bermata biru




Eh, di Malaysia? Mahkota Tuan-ku hilang dan pencurinya Pemerintah-ku, lalu dihadiahkan kepada beruk kuning dan kelabu

Eh, di sini? Tempat solat dan tiang agamaku ranap dan jentolaknya milik pentadbirku, lalu dihadiahkan kepada si mata satu.

Kini ada astro, internet dan segala-gala
Satu dunia menonton gerak-ge
ri kita sambil tertawa-tawa
Kerana kita Islam, kerana kita Melayu
Takkan duduk-duduk sahaja, jemputlah berdiri pula."

Secara norma, satu ummah ata
u kumpulan yang terang-terangan berpecah-belah sesama sendiri tidak boleh dicontohi atau dihormati oleh satu kumpulan lain. Bagaimana tidak, tiada satu pun kaum bukan Melayu dan bukan Islam yang sesama mereka bergaduh kerana 'Tuhan' mereka sendiri walaupun berlainan pendapat lain.

PAS UMNO PKR atau apa-apa lah, kita semua kan orang Islam.
Memanglah kafir-kafir ini amat suka hulurkan wang ringgit dan hadiah percuma (untuk rosakkan akidah dan perjuangan kita)

Memanglah kafir-kafir ini suka berikan publisiti meluas kepada pemimpin-pemimpin beragama Islam di media (seperti ayam sabung mereka boleh menyoraknya)

Memanglah kafir-kafir ini suka memuji kita (mabuklah pemimpin-pemimpin kita dalam populariti ala akademi fantasia)

Memanglah kafir-kafir ini suka menjamu kita (jual yang haram, busuk dan kotor biar kita sakit dan m
ati)

Maka kerana inginkan 'glamour' dan ketagihkan kelip-kelip lampu kamera, sampaikan kita mengutuk menghina sesama kita. Fasal agama kita sendiri yang suci murni kita saling berdebat dengan penuh emosi, saksi-saksinya para kafir. Melihat dan menghakimi kebodohan ini, segala dendam kesumat yang telah lama terpendam secara turun-temurun dalam keluarga kafir di negara kita mulai menyala-nyala. Bagi mereka kita tidak layak menjadi 'Tuan' atau 'penjaga' mereka kerana kita mudah sekali terhasut ke kiri dan kanan, lembik ib
arat lalang malah melukai kelompok sendiri. Kita ini bagi mereka adalah 'useless' atau dalam Bahasa Melayu 'bangsat'. Kita ini adalah Islam.

Formula mereka menumpaskan kita (ikut teori pecah dan perintah juga) tapi lebih mudah sebab:

Selesa + Angkuh = Otak beku.

Cth kronologi 1:
Raja Melayu-> SELESA-> lama atas takhta->tiada pembaharuan->tiada kreativiti-> datang beruk albino dengan hadiah-hadiah dari hutan tempat tinggalnya -> puji-puji Raja->
Raja jadi bangga-> ANGKUH-> leka dengan permainan barunya-> OTAK BEKU->beruk minta tanah-> beri.

Cth kronologi 2:
PM Malaysia-> SELESA-> lama atas takhta-> banyak sumbangan->banyak pembaharuan->sokongan padu-> ANGKUH-> datang beruk albino kuning kelabu dan lain-lain dengan pelaburan, tawaran keuntungan dan idea baru seperti blog dan lain-lain-> leka dengan permainan barunya-> OTAK BEKU-> b
eruk minta agama ->beri

Cth kronologi 3:
Kita semua-> SELESA->lama dalam negara->banyak kemudahan-> banyak subsidi-> taraf bumi-> senang dapat loan lagi-> ANGKUH-> datang beruk-beruk dari serata pelusuk dunia-> dengan fesyen terbaru-> muzik terbaru-> makanan terbaru-> reliti tv terbaru-> videogame terbaru-> leka dengan permainan barunya-> OTAK BEKU
-> beruk-beruk minta masa, wang dan keluarga-> beri

Wah, selesanya ada astro di rumah. Angkuhnya kalau tahu perkembangan peribadi peserta realiti. Tambah angkuh lagi kalau saudara-mara yang masuk peringkat akhir. Cukup menakutkan bila dalam kominiti Islam yang kecil dan lemah ini, kita melihat ibubapa berlumba-lumba mengesyorkan anak-anak mereka menjadi penghibur, bukan pemikir, pendidik atau peniaga. Ibarat sudah dihipnotis, waktu terhad yang ada pada hujung minggu untuk bermesra dan bertanya hal perkembangan pelajaran anak-anak dipenuhkan dengan mengikuti perkembangan pejar-pelajar akademi hiburan.


Aduhai, malah sijil yang mereka terima pada majlis graduasi gah di kaca tv itu pun diiktiraf oleh mana-mana badan kerajaan seperti Kementerian Pengajian Tinggi atau LAN sebagai Institusi Pengajian Tinggi Awam mahupun swasta.

Takkan penipuan sebodoh ini pun kita terjerat?
Apabila otak sudah beku, payahlah kita nak menangkis serangan psikologi. Akibat terlalu selesa dan angku
h sesama sendiri produk kita adalah generasi demi generasi yang rendah intelek, jatidiri dan akhlak.

Lupa atau tak tahu, benar orang kafir telah berjanji untuk membuat kita jadi terlalu sibuk sehingga tidak akan ada masa untuk mempertahankan diri, keluarga dan agama kita. Mereka sudah mula melancarkan serangan mental, provokasi emosi dan mengusik-pesongkan tauhid dan akidah kita. Usaha mereka disokong penuh pula oleh syarikat-syarikat besar milik dalang-dalang komunis baru ini, yang ramai-ramai bersatu membentuk pelbagai pakatan baru dan melakukan a
pa sahaja untuk menghentikan pembangunan Islam dan umat Islam.

Negara kita sudahlah kecil secara geografi, perpaduan kita pula semakin lemah. Ini kesan terburuk akibat PPS atau 'penyakit pasca-megah'. Empayar tamadun gemilang juga mengalaminya, kelekaan mereka membawa kecelakaan dan akhirnya ditawan oleh musuh. Hebat sangatkah empayar Malaysia ini yang membuatkan kita terlalu angkuh, hanya kerana kita dilahirkan Islam dan Melayu di sini kita fikir tanpa perlu memberi apa-apa sumbangan.

Jadi, apa penyelesaiannya?
Buangkan angkuh.
Baik Raja, rakyat, pentadbir atau pejuang,semua

Buangkan angkuh sesama kita gantikan dengan kasih sayang.

Ingat, Lim Kit Siang pernah berkata bahawa dia percaya ini adalah penggal dan peluang terakhir BN berasaskan teori 'RAHMAN' yang sudah tamat. Menurut beliau juga, ini adalah penamat kisah BN dan tidak akan ada lagi BN selepas ini. Kasihan betul, sungguh beliau tidak tahu bahawasanya ungkapan itu tidak terhenti setakat itu sahaja.
Allah s.w.t telah bekalkan kita semua orang Islam dengan 'RAHIM' juga.

Bismillah ir-Rahman-ir-Rahim
bermaksud: Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani

Bagi orang Islam, inilah dia kalimah bagi memulakan apa saja pekerjaan, percakapan atau perbuatan.

(RAHMAN dan RAHIM, dua nama Allah) (RAHMAN bermakna pemurah) (RAHIM bermakna kasih sayang)

Wahai saudara-saudara lelaki dan perempuanku yang amat dikasihi, benar teori 'RAHMAN' sudah selesai. Allah telah mengurniakan segala macam nikmat kesejahteraan, keselamatan, kegembiraan dan ketenangan pada kita selama ini.

Jadi, bagaimana dengan 'RAHIM' atau kasih sayang? Mungkin saja, 'RAHIM' itu terletak pada kita di dalam hati sanubari kita. Rasulullah pernah berkata yang tidak sempurna iman seorang Islam selagi ia tidak berkasih-sayang sesama saudaranya. Maka inilah penyelesaian yang kita cari. Mudah sahaja, kuatkan 'silat-ur-Rahim' sesama kita, tak susah bukan?

Perkataan 'silat' adalah perkataan Arab yang membawa maksud ikatan atau perhubungan (bond/connection). Perkataan 'silat' itu juga boleh dikaitkan dengan perkataan 'Solat' yang bermaksud berdiri.

Jadi, ayuh bangkit berdiri, berjalan dan berlari. Tidak boleh duduk-duduk lagi. Mari mulakan kekuatan kita dengan kasih sayang sesama Islam, hormatilah antara satu sama lain dan sokonglah usaha anak bangsa kita yang relevan dengan pembangunan ummah. Amalkan budaya memberi salam dan senyumlah seikhlasnya pada rakan dan taulan. Semarakkan kasih sayang di antara kita orang Islam. Sentiasalah buka mata dan pasang telinga supaya kita dapat mengenalpasti musuh yang nyata dan tersembunyi.

Orang Islam di Malaysia ramai; Jawa Islam, Mamak Islam, Keling Islam ,semua Islam.

Kalau golongan kafir ni semua melebih-lebih sangat, kita bergabung dan lawan.
Tak susah bukan?

Just for fun:
Bahlool and a Slave Who was Scared of the Sea

A Baghdadi merchant was sitting in a ship with his slave, and they were going to Basra. Bahlool and some others were also in this ship.

The slave started crying because he was afraid of the ship's turbulent movements. All the travelers became annoyed at this. Bahlool asked the slave's master permission to quiet him by some advice. The merchant agreed. Bahlool immediately gave the order to throw the slave into
the sea. His command was carried out. When the slave was near death, he was rescued.

After that experience, the slave quietly sat in a corner of the ship.
The travelers asked Bahlool the reason why this act quieted the slave. Bahlool replied, "This slave didn't know how comfortable this ship was or what greatness and value it held.

When he was thrown into the sea, he understood that this ship is a comfortable and relieving place."

P/S : Teropong Duri rasa lega bila ada Raja macam Tuanku Sultan Azlan yg bijak sana...jangan biarkan dalang & musuh dalam selimut seperti anuar ibrahim, Lim kit sing, keparat(karpal) singh menghapus Islam dalam Malaysia...Hadi Awang, nik aziz dan nizar kembalilah ke jalan Allah...marilah kita bersatu umat Islam...Najib apa lagi buka lah round table meeting utk leader2 Islam bersidang

UMNO + PAS =Bebaslah minda anda dari jajahan yahudi dan orang2 kafir





1 comments:

megat said...

good one bro.. two thumbs up!

Post a Comment