"lebih baik dok bawah cina dari melayu" - Azmin

Jun 1, 2009
[AZMIN.JPG]

[AZMIN+3.JPG]

Semalam, semasa aku dok meronda "pantau" ceramah dari puak2 PKR di penanti, aku singgah di Kubang Semang.

Kubang Semang merupakan kubu kuat Anwar dan Pas. Penceramah yang dijadualkan berceramah di kubang semang semalam ialah Anwar, Tian Chua, Mustafa Ali dan Nga. Tetapi berlaku penambahan penceramah dengan Azmin dan Ahmad Awang turut diundang berceramah.

Seperti biasa, Anwar dan Tian Chua memomokkan 7-8 ratus pengundi penanti yang hadir (bukan semua orang penanti pun) dengan kononnya kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan BN dan sedikit isu rasuah dan isu SPRM. Manakala, Ahmad Awang mewar-warkan tentang isu pergolakan dan desakan pembubaran DUN di Perak.

Tapi yang paling aku tertarik ialah ucapan Azmin.

Azmin berceramah tentang betapa bagusnya DAP dan pemimpin2 cina dalam PR. Salah satu ungkapan yang masih terlekat dalam kepala aku ialah " lebih baik kita berada di bawah pemerintahan cina daripada berada dibawah pemerintahan melayu perasuah".

Aku yang dok tengah syiok minum hampir tersemboq ayaq kat muka pakcik Pas yang dok depan aku. Hebat sungguh ucapan Azmin. Dia dengan berani menentang amalan yang "sinonim" dengan PKR sendiri. Dia mungkin dah lupa, di penanti... PKR sedang menghadapi isu rasuah yang di laporkan oleh kak min.

Ucapan Azmin ibarat "telunjuk ditunding kedepan, tetapi 4 lagi menunding kearah sendiri".

Jika di tafsir balik isi ceramah oleh Azmin, para pengundi harus menolak Dr mansor dan PKR kerana tiada gunanya memilih "melayu perasuah" sebagai pemimpin. Tetapi sayang sebab tiada calon cina bebas bertanding di penanti.

Mungkin calon bebas cap wau bulan iaitu saudara Nai Khan Ari a/l Nai Keow boleh dijadikan alternatif kerana beliau bukan melayu.

Apa-apa pun, keputusan PRK N12 Penanti besok adalah merupakan sesuatu yang menarik untuk kita saksikan. Apakah Mansor akan "rebah" dikaki kak min atau PKR akan terus bertapak kukuh di sini. Peratusan keluar mengundi dan majoriti undian juga bakal menjadi tumpuan.

Sama-sama lah kita tunggu.

p/s: di Guar Perahu (salah satu kubu kuat Pas), dilaporkan bendera PKR banyak yang dikoyakkan oleh "tangan2 ghaib" semalam. Mungkinkah ini signal penolakkan dari ahli2 Pas dikawasan tersebut ??? Wallahualam.

sumber:pusakaayahanda

Pisau kata " Mat Min Dayus suka pemerintahan cina,takpa nanti bagi PM pada cina,yahoo!

P/S: Teropong Duri-Orang Melayu Islam masih tak paham2 kita sebagai muslim dilarang sama sekali duduk dibawah pemerintahan Kafir-carilah hadis dan tanyalah ulamak2 yg cerdik pandai dlm agama...politik anuar dan pembangkang cuba pecah belah umat Islam..tu pun tak boleh nampak ka...

0 comments:

Post a Comment